Previous następna
Nr 5/2012 ...
Nr 4/2012 ...
Nr 3/2012 ...
Nr 1-2/2012 ...
nr 12/2011 ...
Nr 11/2011 ...
Nr 8-10 ...
Nr 7/2011 ...
Nr 6/2011 ...
Nr 5/2011 ...
Nr 3-4/2011 ...
Nr 1-2/2011 ...
Nr 9/2010 ...
Nr 7-8/2010 ...
Nr 6/2010 ...
Nr 5/2010 ...
Nr 3-4/2010 ...
Nr 1-2/2010 ...
Nr 12/2009 ...
Nr 11/2009 ...
Nr 10/2009 ...
Nr 9/2009 ...
Nr 7-8/2009 ...
Nr 6/2009 ...
Nr 5/2009 ...
NR 3/2009 ...
Nr 2/2009 ...
Nr 1/2009 ...

VIII CYSTERSKIE LATO MUZYCZNE w Żarnowcu

W tym roku już po raz ósmy będzie można uczestniczyć w koncertach zorganizowanych przez Polską Filharmonię Bałtycką im. F. Chopina w Gdańsku wraz z parafią rzymskokatolicka pw. Zwiastowania Pana w Żarnowcu. Koncerty będą odbywały się w lipcowe i sierpniowe niedziele o godzinie 20:30. Gotycki kościół o barokowym wnętrzu zapewni niezwykły klimat podczas koncertów oraz nada szczególną oprawę monumentalnemu brzmieniu organów. 

Program został ułożony tak różnorodnie, że każdy znajdzie coś wyjątkowego dla siebie. Będzie można posłuchać kompozycji organowych w wykonaniu wybitnych artystów, którym towarzyszyć będą soliści oraz krajowe i zagraniczne chóry i zespoły, takie jak: Chór kościoła St. Martini w Brunszwiku oraz Bydgoski Zespół Muzyki Dawnej COLLEGIUM VOCALE. Na organach zagrają: Karol Hilla, Franz Hauk, Andrzej Chorosiński, Adam Sadowski, Giampaolo Di Rosa, Caline Malnoury i Christian Tarabbia.

Wstęp na wszystkie koncerty jest wolny.

NAJCIEKAWSZE WYDARZENIA:

21 lipca – potężne brzmienie organów będzie się tutaj przeplatać z recytacją poezji księdza Jana Twardowskiego. Zagra Andrzej Chorosiński, a wiersze wydeklamuje Michał Chorosiński

28 lipca – to wydarzenia warte uczestnictwa z powodu bogatego repertuaru. Będzie można usłyszeć utwory Pachelbela, Bacha i Böhma. Koncert uświetnią soliści (sopranistka Patrycja Cywińska-Gacka, kontratenor Janusz Cabała, baryton Michał Zieliński oraz Łukasz Hermanowicz), a tle brzmieć będzie Bydgoski Zespół Muzyki Dawnej COLLEGIUM VOCALE 

VIII CYSTERSKIE LATO MUZYCZNE

Termin 7/07-18/08

Kościół Zwiastowania Pana w Żarnowcu

KONCERTY:

Niedziele, godz. 20:30.

PROGRAM: 

07/07 Karol Hilla organy

Chor an St. Martini Braunschweig

Gabriela Carl-Liebold dyrygent

Danuta Dulska-Mossakowska sopran

Samuel Sebestian Wesley (1810-1876)

Choral Song*

Józef Świder (*1930)

Beati omnes

Exaudi Deus

Felix Mendelssohn Bartholdy (1809-1847)

Mein Herz erhebet Gott den Herrn (Magnificat)

Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847)

III Sonata A-dur *

Damijan Močnik (*1967)

Verbum supernum prodiens

Evhe „Prayer“

Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788)

I cz. sonaty g-moll*

Otto Nicolai (1810-1849)

Der Herr ist König, Psalm 97

Mikołaj Gomółka (1530-1584)

Nieście chwałę

Siegfried Karg Elert (1877-1933)

Opracowania chorałowe op.6*:

Nach einer Prufung kurzer Tage

Dir, Dir Jehova will ich Singen

Nun Danket alle Gott

* organy solo 

 

14/07 Franz Hauk (Niemcy) organy

Dariusz Mikulski waltornia

Felix Mendelssohn Bartholdy (1809-1847)

Sonata D-dur op. 65/5 (1844/45)*

Andante, Andante con moto, Allegro maestoso

Valreo Castells (*1973)

Las tres Rosas del Cementario de Caro**

Dietrich Buxtehude (1637-1707)

Wie schön leuchtet der Morgenstern*

Choralfantasie BuxWV 223

Sidurg Berge (1929-2002)

Horn Look**

Jan Sebastian Bach (1685-1750)

Schmücke dich, o liebe Seele*

Choralbearbeitung BWV 654

Bernhard Kroll (1911-1925)

Laudatio**

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791

7 wariacji nt. “Willem van Nassau” KV 25 (1766)*

Johann Pachelbel (1653-1706)

Canon für Horn und Orgel

* organy solo, ** waltornia solo

 

21/07 Andrzej Chorosiński organy

Michał Chorosiński recytacja

J.S. Bach (1685-1750)

Koncert a -moll

Poezja Księdza Jana Twardowskiego

Giuseppe Verdi (1813-1901)

Chór pielgrzymów z opery Nabucco

Richard Wagner (1813-1883)

Chór pielgrzymów z opery Tanhaeuser

Poezja Księdza Jana Twardowskiego

Fryderyk Chopin (1810-1849)

Etiuda es – moll, op.10

Nokturn Es-dur, op.9 

Poezja Księdza Jana Twardowskiego

Leon Boëllmann (1862-1897)

Suita gotycka

Chorał-Menuet-Modlitwa-Toccata

 

28/07 Adam Sadowski organy

Collegium Vocale Bydgoszcz

Patrycja Cywińska-Gacka sopran

Janusz Cabała kontratenor

Michał Zieliński baryton (kierownik zespołu)

Łukasz Hermanowicz baryton

Georg Böhm (1661-1733)

Partita: Jesu du bist allzu schone*

Johann Pachelbel (1653-1706)

Chorał: Wie schon leuchtet der Morgenstern*

Wacław z Szamotuł – Psalm I Błogosławiony człowiek (słowa: Andrzej Trzecieski jr)

Wacław z Szamotuł – Psalm LXXXV Nakłoń, Panie, ku mnie ucho Twoje (słowa: Mikołaj Rej)

Wacław z Szamotuł – Psalm XIV I któż będzie przemieszkiwał w Twym przybytku (słowa: Andrzej Trzecieski jr)

Chwalmyż wszytcy z weselem (Kancjonał Piotra Artomiusza, 1601)

Wesoły nam ten-to dzień Pan sprawił (Kancjonał Staniątecki, XVI w.)

Już Cię żegnamy, o rozkoszne dziecię (Rękopis Biblioteki Czartoryskich, 1551)

Johann Pachelbel

Partita: Werde munter mein Gemute *

Chorał: Vom Himmel hoch da komm ich her*

J. S. Bach (1685-1750)

Preludium i fuga g-moll BWV 535*

Cyprian Bazylik – Mądrość Ojca Wszechmocnego (słowa: Jakub Lubelczyk)

Bóg Wszechmogący, Ociec nasz niebieski (Kancjonał Jana Seklucjana)

Cyprian Bazylik, W Tobie, Panie, nadzieję mam (słowa: Stanisław Kleryka)

Mikołaj Gomółka – Psalm XXIX Nieście chwałę, mocarze, Panu mocniejszemu(słowa: Jan Kochanowski)

Mikołaj Gomółka – Psalm XXV Do Ciebie, Panie, wzdycha serce moje (słowa: Jan Kochanowski)

Wacław z Szamotuł – Psalm CXVI Alleluja. Chwalcie Pana Boga Wszechmocnego

* organy solo  

04/08 Giampaolo Di Rosa (Włochy) organy

Lindsay Davidson (Szkocja) dudy szkockie

Bengullion Smallpipes - Kawai Set - L. Davidson

Improwizacje organowe

Dudy Średniowieczne - prezentacja rauschpfeif i krótka historia dudów, muzyczne przykłady Amazing Grace (rauschpfieif) i Highland Cathedral (dudy) Gaita Gallega - Rupert's March (L. Davidson), traditional dance

Improwizacje organowe

The Gordon's Salute - trad.

Clumsy Fingers - trad.

Improwizacje organowe

11/08 Caline Malnoury (Francja) organy

Krzysztof Kit obój

Antonio Valente (ca 1520-1580)

Lo Ballo dell intorcia et La Romanesca *

M. Greene (ca1695-1755)

Voluntary *

Benjamin Britten (1913-1976)

Metamorfozy, cz.4 -Niobe

Johann Pachelbel (1653-1706)

Aria quarta- Hexacordum Appolinis*

Georg Philipp Telemann (1681-1767)

Sonata g-moll

Joseph Haydn (1732-1809)

Flöten Uhr*

Giovanni Martini (1706-1784)

Largo*

Piotr Czajkowski (1840-1893)

Kinder Album –Extraits*

J. Ph. Rameau (1685-1759)

Les Sauvages *

Alessandro Marcello (166901747)

Concerto 46

 

* organy solo

** obój solo

*** obój i organy

18/08 Christian Tarabbia (Włochy) organy

Luca Magni (Włochy) flet

Benedetto Marcello (1686-1739):

Sonata in Fa maggiore op.2 nr 12: Adagio, Minuetto, Gavotta, Largo, Ciaccona

Cantabile for Organ (organy solo)

Georg Friedrich Händel (1685-1759):

Air “Lascia ch’io pianga” from Rinaldo

The Arrival of the Queen of Sheeba

Carl Philip Emanuel Bach (1714 - 1788):

Hamburger Sonate: Allegretto, Presto

Johann Christian Bach (1735-1782):

Sonata in D-dur op.5 (organy solo)

Allegro di molto - Andante di molto - Minuetto

Giuseppe Saverio Mercadante (1795-1870):

Variazioni upon Mozart’s theme “La ci darem la mano” (flet solo)

Amilcare Ponchielli (1834-1886):

Danza delle ore z “La Gioconda”

Johann Peter Emilius Hartmann ( 1805-1900):

Preludium na flet i organy

Claude Debussy (1862-1918):

Syrinx (flet solo)

Astor Piazzolla (1921-1992):

Invierno porteño

Ave Maria

Oblivion

Wojciech Kilar (*1932):

Wokaliza

Vittorio Monti (1868-1922):

Czardas

 

BILETY:

Wstęp wolny.

ORGANIZATORZY

Polska Filharmonia Bałtycka im. F. Chopina w Gdańsku  

Parafia rzymskokatolicka pw. Zwiastowania Pana w Żarnowcu

BACKGROUND

KAROL HILLA jest absolwentem gdańskiej Akademii Muzycznej w klasie organów prof. Romana Peruckiego. W 2008 ukończył z wyróżnieniem Hochschule fur Musik und Theater w Hamburgu, gdzie kształcił się w latach 2002-2008 pod kierunkiem prof. Wolfganga Zerera (stypendium, studia podyplomowe). Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich interpretacji muzyki organowej, prowadzonych przez takich pedagogów jak Harald Vogel, Susanne Landale, Jon Laukvik, Marek Toporowski, Lorenzo Ghielmi i.in. Koncertował w wielu miastach Polski i za granicą (Niemcy, Rosja, Francja, Holandia). Współpracował jako solista i muzyk orkiestry z Polską Filharmonią Bałtycką, Orkiestrą Symfoniczną Akademii Muzycznej w Gdańsku Występował również z zespołem „Camerata Nova” ze Szczecina oraz „Cappellą Gedanensis”. Jest laureatem II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Organowym w Rumi. W roku 2002 zakwalifikował się do udziału w Międzynarodowym Konkursie Organowym „Grand Prix de Chartres”. Był prezentatorem organów Archikatedry Oliwskiej. Pełni funkcję organisty w Kościele św. Andrzeja Boboli w Gdyni. Jest również dyrygentem dwóch gdyńskich chórów : Chóru Mieszanego „Cantus” oraz Chóru Akademii Morskiej. Prowadzi, również od pozytywu lub klawesynu, Gdyńską Orkiestrę KameralnąSinfonia Nordica- zespół grający na kopiach instrumentów historycznych. Jest dyrektorem artystycznym cykli koncertowych. W ramach działalności dydaktycznej prowadzi klasę organów w Szkole Muzycznej I i II st. w Gdyni, a od 2009 pracuje na stanowisku asystenta w Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi. Uzyskał nominację do Pomorskiej Nagrody Artystycznej za rok 2009.

GABRIELE CARL-LIEBOLD (dyrygentka Chóru St. Martini w Braunschweig) Urodzona w roku 1953 w Saalfeld (Thüringen). Ukończyła studia na wydziale Muzyki Szkolnej i Kościelnej (Egzamin A) w Heidelbergu. Brała udział w wielu międzynarodowych kursach organowych i dyrygenckich. W latach 1981-1986 pracowała jako organistka w Bremie. Od roku 1987 pełni funkcję kantora/muzyka kościelnego w kościele St. Martini w Brunszwiku, a od roku 1955 dodatkowo pełni również funkcję Kantora Okręgowego miasta Brunszwik. Gabriele Carl-Liebold jest dyrygentką Chóru St. Martini, z którym od wielu lat wykonuje największe dzieła muzyki sakralnej. Trasy koncertowe muzyków przebiegały przez Rosję (Moskwa), Estonię, Hiszpanię, Węgry, Sycylię oraz Niemcy. W 2009 roku Chór St. Martini pod jej kierownictwem koncertował w nowo odbudowanym „Frauenkirche” (Kościół Marii Panny) w Dreźnie. Gabriele Carl-Liebold poza głównym Chórem kościoła St. Martini prowadzi również dwa inne chóry: gospel „Martiniforte” i seniorów.

CHÓR KOŚCIOŁA ST. MARTINI W BRUNSZWIKU istnieje już ponad 40 lat i składa się z 60 śpiewaków. Muzycy pracują pod dyrekcją pani Gabriele Carl-Liebold. Szeroki repertuar i bogaty dorobek koncertowy zawiera utwory wielu znanych twórców. Chór wykonywał m.in. takie dzieła, jak: M. Praetorius „Christmette”, C. Monteverdi „Marienvesper”, J. S. Bach „Oratorium Bożonarodzeniowe”, „Pasja wg św. Johannesa”, „Pasja wg św. Mateusza”, „Msza h-moll”, G. F. Haendel „Mesjasz” (w wykonaniu scenicznym), W. A. Mozart „Msza c-moll”, „Requiem”, G. Rossini „Petite Messe Solennelle” (również w wersji z orkiestrą), J. Brahms „Requiem”, F. Mendelssohn-Bartholdy „Lobgesa”, „Elias” (wykonanie sceniczne), F. Martin „In terra pax”, A. Honegge „Król David”. Wykonuje on dzieła wszystkich epok i wielu kompozytorów: od Palestriny, Schmitza i Bacha, poprzez kompozycje epoki  

romantyzmu, po dzieła współczesne Pepinga, Tavenera i Pendereckiego. Trasy koncertowe Chóru St. Martini prowadzą do takich państw i ośrodków muzycznych jak Szwecja, Rosja (Moskwa), Sycylia, Węgry, Andaluzja, Estonia, Alzacja, Berlin, Brena, Drezno. Na program dzisiejszego koncertu składają się madrygały i pieśni wielorakich kompozytorów.

COLLEGIUM VOCALE Bydgoski Zespół Muzyki Dawnej, działa od 1992 roku. Wykonywany repertuar obejmuje msze, motety, pieśni religijne, kolędy oraz madrygały i pieśni świeckie kompozytorów europejskich epoki średniowiecza i renesansu. Zespół wystąpił między innymi na festiwalach muzyki dawnej w Krakowie, Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Zielonej Górze, Brzegu Dolnym, Lublinie, Sandomierzu, Słupsku, Bytomiu, Katowicach i Bydgoszczy oraz za granicą: w Niemczech, Danii, Szwecji, we Włoszech i na Białorusi. COLLEGIUM VOCALE współpracuje z lutnistami: Magdaleną Tomsińską i Henrykiem Kasperczakiem, oraz zespołami instrumentalnymi: Capella Bydgostiensis, Kwartet Pomorski, Trombastic i Ars Nova. Zespół ma w swoim dorobku 8 płyt kompaktowych, płytę DVD (tradycyjne kolędy polskie) oraz nagrania radiowe i telewizyjne.

FRANZ HAUK Urodzony w roku 1955 w Neuburgu nad Dunajem, po maturze studiował muzykę kościelną i edukację muzyczną, a także specjalność fortepian i organy w wyższych szkołach muzycznych w Monachium i Salzburgu. Do jego nauczycieli należą Aldo Schoen, Gerhard Weinberger, Franz Lehrndorfer i Edgar Krapp. W 1981 roku otrzymał dyplom klasy mistrzowskiej w Wyższej Szkole Muzycznej w Monachium, po którym otrzymał wiele wyróżnień. W 1988 roku doktoryzował się z muzykologii pracą o monachijskiej muzyce kościelnej na początku XIX w. Jako autor zajmuje się kwestiami badań źródłowych, edycją i praktyką wykonawczą. Od 1982 roku jest organistą, a od 1995 r. także kierownikiem chóru w katedrze w Ingolstadt. W ramach swojego zaangażowania w niezależną regionalną kulturę miejską, tworzył w Ingolstadt wiele wydarzeń koncertowych takich, jak „Międzynarodowe dni organowe Ingolstadt” czy „Poranek organowy o dwunastej” w Kościele Asamów Maria de Victoria. Dając ważne impulsy, przyczynił się do przypomnienia kompozytora Johanna Simona Mayra. Franz Hauk działa jako juror w konkursach muzycznych i prowadzi kursy mistrzowskie podczas międzynarodowych festiwali muzycznych. Od października 2002 r. prowadzi zajęcia w zakresie historycznej praktyki wykonawczej i muzyki kościelnej w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej i Teatralnej w Monachium.

DARIUSZ MIKULSKI Dyrygent i waltornista, dyrektor naczelny i artystyczny Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu (2005-2010), Konsultant artystyczny Thailand Philharmonic Orchestra, adiunkt Akademii Muzycznej w Łodzi, założyciel w własciciel agencji artystycznej i biura koncertowego CONCORNO Kulturmanagement w Berlinie. Na stałe mieszkający w Berlinie i Łodzi - współpracuje z renomowanymi orkiestrami w Polsce i za granicą. Zaliczyć do nich można: NDR Sinfonieorchester des Norddeutschen Rundfunks, Orchester der Deutschen Oper Berlin, Wiener Kammerorchester, Thailand Philharmonic, Philharmonie der Nationen, Stuttgarter Kammerorchester, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Poznańskiej, Łodzkiej, Filharmonia Bałtycka, Filharmonia w Irkucku, Filharmonia Opolska, Berliner Sinfoniker, Stuttgarter Kammerorchester i innych.Dariusz Mikulski jest laureatem wielu prestiżowych nagród na konkursach muzycznych – począwszy od ogólnopolskich w  

Częstochowie, Gdańsku i Łodzi do tak renomowanych jak „Praska Wiosna“, „Peter-Damm Wettbewerb“, „Internationalen Hornwettbewerbs in Toulon“, „Internationalen Instrumentalwettbewerb Marktneunkirchen“.Profesjonalizm Dariusza Mikulskiego przejawia się również w działalności dydaktycznej, opartej o gruntowne wykształcenie muzyczne w Polsce (AM w Łodzi, studia z wyróżnieniem, doktorat w roku 2002), Niemczech (AM w Stuttgarcie) i Austrii (Mozarteum), jak również bogate doświadczenie estradowe. Jest cenionym wykładowcą na wielu Międzynarodowych Warsztatach Muzycznych, prowadzi także od lat kursy mistrzowskie w zakresie gry na waltorni w Akademiach Muzycznych w Polsce i w Niemczech. W roku 2008 Dariusz Mikulski uzupełnił swoje wykształcenie o dyplom na Wydziale Zarządzania Universytetu Warszawskiego - Studia Menedżerskie dla Twórców, Artystów i Animatorów Kultury. Artysta prezentuje szeroki i różnorodny repertuar występując jako solista i dyrygent z uznanymi europejskimi orkiestrami. Nagrał wiele płyt z muzyką waltorniową dla takich wytwórni jak ZYX, GENUIN i CONCORNO, przedstawiając klasyczne i współczesne dzieła muzyki waltorniowej, w tym jemu dedykowane. Dr Dariusz Mikulski jest założycielem biura koncertowego, agencji artystycznej i reklamowej CONCORNO Kulturmanagement, zajmującej się m. in. promocją polskich artystów i kultury polskiej w Niemczech, jak również artystów niemieckich w Polsce. CONCORNO Kulturmanagement współpracuje na stałe Polskimi Konsulatami Generalnymi w Berlinie, Monachium i Hamburgu, Instytutem Adama Mickiewicza w Warszawie, jest odpowiedzialne za organizację Roku Polsko-Niemieckiego w Niemczech I Europaische Kiltursommer w Fellbach 2004 - prezentując w Niemczech takich artystów oraz zespoły jak Leszek Możdżer, Anna Maria Jopek, Filharmonia Sudecka, Poznańska, Pomorska, Łódzka, Teatr Wielki w Łodzi, Zespół Pieśni i Tańca Śląsk. Dr. Dariusz Mikulski jest regularnym gościem na renomowanych Festivalach Muzycznych do których zaliczyć można Schleswig-Holstein Musik Festival, MDR Musikfestival, Gstadt Musikfestival w Szwajcarii, Kotor Musikfestival (Montenegro), Marlboro Musikfestval (USA), Salzburger Festspiele, Wagner Festspiele in Bayrouth, Rossini Opera Festival w Pesaro. Do swoich partnerów muzycznych zalicza m.in. takie osobobowości jak Milan Turkovic, Nicolaus Harnoncourt, Radovan Vlatkovic, Igor i Valery Oistrakh, Sergio Azzolini, Ingo Goritzki, Justus Frantz, Paul Gulda, Gudni Emilsson, Giampiero Sobrino (Dyrektor Artystyczny „Arena di Verona“), Cloude Villaret i innych. Jako dyrygent prezentuje szeroki repertuar orkiestrowy od dzieł barokowych po współczesne, szczególnym zainteresowaniem obejmując monumentalne dzieła oratoryjno – kantatowe i operowe.

Oprócz symfonicznych „klasyków“ - Beethovena, Brahmsa, Mahlera czy R. Straussa Dariusz Mikulski z upodobaniem oddaje się operowej tworczości Rossiniego, Mozarta, Verdiego czy Pucciniego. W jego repertuarze znajdują się takie opery jak „Cyrulik Sewilski“, „Wilhelm Tell“, „Wesele Filgare“, „ Don Giovanni“, „ Cosi fan Tutte“, „La Clemenza di Titto“, „Czarodziejski Flet“, „Traviata“ czy „Tosca“.

Dr Dariusz Mikulski za działalność artystyczną - przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w roku 2008 – jako jeden z najmłodszych w historii polskiej kultury - został uhonorowany medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis“ a od Marszałka Województwa Dolnośląskiego otrzymał Nagrodę za Szczególne Osiągnięcia w Dziedzinie Kultury.W roku 2011 Dariusz Mikulski został uhonorowany Srebrnym Orderem Miasta Berlina za Szczególne Osiągnięcia w Propagowaniu Kultury w Berlinie.

ANDRZEJ CHOROSIŃSKI Studia w warszawskiej Akademii Muzycznej w klasie organów Feliksa Rączkowskiego, ukończył z wyróżnieniem w 1972 roku. W latach 1969-1974 odbył studia kompozytorskie pod kierunkiem Tadeusza Paciorkiewicza. W 1972 roku uczestniczył w kursie mistrzowskim prowadzonym przez Floor Peetersa w Belgii. W tym samym roku otrzymał nagrodę specjalną na konkursie improwizacji organowej w Kilonii. Koncertował niemal we wszystkich krajach Europy, a także w Izraelu, USA, Kanadzie, Australii , Korei Południowej i Japonii. Występował w tak renomowanych miejscach jak m.in. Filharmonia Narodowa w Warszawie, Koncerthuset w Sztokholmie, Sala im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie, Katedra Notre Dame w Paryżu, King’s College Chappel w Cambridge, Auli im. Pawła VI w Watykanie cz, Katedrze Św. Patryka w Nowym Jorku. Town Hall w Adelajdzie. Dokonał licznych nagrań radiowych i telewizyjnych w kraju i za granicą. Nagrał też ponad 20 płyt LP i CD dla takich firm jak: Polskie Nagrania, Veriton, EMI-Electrola, Life Records, DUX, Musicon, Dabringhaus Grimm, Megavox. W roku 2003 Związek Producentów Audio-Video przyznał tytuł „Podwójnej Platynowej Płyty” płycie CD nagranej w Bazylice w Licheniu. Znaczące miejsce w działalności Andrzeja Chorosińskiego zajmuje praca pedagogiczna. Jest profesorem klas organów Uniwersytetu Muzycznego F.Chopina w Warszawie, Akademii Muzycznej im./ K.Lipińskiego we Wrocławiu oraz na Wydziale Pedagogiczno-Artystycznym Uniwersytetu im A.Mickiewicza w Poznaniu. W latach 1987-1993 był prorektorem, a w latach 1993-1999 sprawował godność rektora Akademii Muzycznej im F.Chopina w Warszawie. W latach 1993 - 2000 był członkiem Prezydium AECAM - Stowarzyszenia Rektorów Europejskich Uczelni Muzycznych. W tym okresie uczestniczył w tworzeniu programów międzynarodowych Sokrates i Erasmus. Sprawował również godność przewodniczącego Konferencji Rektorów Uczelni Artystycznych w Polsce - KRUA. Posiada liczne odznaczenia i nagrody, m.in. Zasłużonego Działacza Kultury, Złoty Krzyż Zasługi, medal „Ecclesiae Populoque Servitium Praestanti”, „Gloria Artis”. W roku 2008 otrzymał tytuł Doktora Honoris Causa Keymung University w Południowej Korei. Jest honorowym obywatelem miast Frombork ,Jelenia Góra i Kłodzko, Polanica Zdrój. Jest konsultantem i autorem licznych projektów w zakresie budownictwa organowego / Bazylika w Licheniu, Kościół Wszystkich Świętych w Warszawie, Sala Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku/. Piastuje godność Rzeczoznawcy Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego d.s. budownictwa organowego.

MICHAŁ CHOROSIŃSKI Urodzony w Warszawie w roku 1975. Ukończył Państwową Wyższą Szkołę Teatralną im. L. Solskiego w Krakowie w roku 1999. W tym samym roku wystąpił w roli młodego Karola Wojtyły w filmie poświęconym Ojcu Świętemu p.t. „Psałterz Renesansowy”. W roku 2001 otrzymał nagrodę Grand Prix na II ogólnopolskim konkursie recytatorskim „Verba Sacrum” w Poznaniu. Współpracował z wieloma wybitnymi reżyserami m in. z Jerzym Hoffmannem, Mikołajem Grabowskim, Pawłem Miśkiewiczem, Janem Szurmiejem. Był gościnnym aktorem Teatru Słowackiego, Teatru Ludowego, Teatru Stu w Krakowie, Teatrami w Jeleniej Górze i Kaliszu. Obecnie jest aktorem Teatru Polskiego i gościnnie występuje w Teatrze Współczesnym we Wrocławiu. Brał udział w wielu filmach polskich – m.in. „Ogniem i mieczem”, Stara baśń” oraz licznych serialach telewizyjnych „Adam, i Ewa”, „Pierwsza miłość”, „Klan” . Dużą popularność przyniosła mu rola Leszka Skalskiego w serialu „M jak miłość”.  

ADAM SADOWSKI pochodzi z Ciechanowa. W 2010 roku ukończył studia w Gdańskiej Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w klasie organów profesora Romana Peruckiego doktor Hanny Dys, uzyskując dyplom magistra sztuki z wynikiem bardzo dobrym. Obecnie kontynuuje studia podyplomowe w klasie profesora Romana Peruckiego w zakresie interpretacji utworów organowych. Występuje jako solista i kameralista w ramach Międzynarodowych Festiwalach Muzyki Organowej i Kameralnej. Jest organistą i organizatorem życia muzycznego w parafii p. w. Zesłania Ducha Świętego w Sopocie Kamiennym Potoku. W 2012 roku otrzymał stypendium artystyczne miasta Sopotu dla twórców kultury. W 2013 roku zorganizował w Sopocie cykl koncertów kameralno-organowych pt. „Muza znad morza – od antyku do współczesności”.

GIAMPAOLO DI ROSA Pianista, organista, klawesynista, improwizator, kompozytor, badacz, nauczyciel. Urodzony w 1972 roku w Cesenie, we Włoszech. Ukończył studia muzyczne pod kierunkiem wybitnych profesorów Fausto Di Cesare (fortepian), Valentino Miserachs (kompozycje), Gunther Kauzinger i Jean Guillou (organy), Glen Wilson (klawesyn), Joao Pedro Oliveira (teoria). Współpracował z wieloma znanymi muzykami. Uzyskał siedem dyplomów akademickich, w tym tytuł magistra gry na organach oraz tytuł doktora interpretacji muzycznej. Jego dyskografia zawiera wiele nagrań, w szczególności improwizacje na fortepian i organy. Jest członkiem kadry naukowej Katolickiego Uniwersytetu Portugalii w Oporto, gdzie wykłada grę na organach, improwizację i interpretację. Giampaolo di Rosa jest założycielem i dyrektorem artystycznym wielu międzynarodowych festiwali organowych. Jest organistą tytularnym kościołów w Aprillii i Oberthulbie. Od maja 2007 roku jest organistą tytularnym w Katedrze w Braga i organistą ad honorem w kościele Wyższego Seminarium w Oporto. Od roku 2008 jest Głównym Doradcą Muzycznym Zakonu SCMG w Guimaraes. W 2008 roku został mianowany organistą tytularnym i dyrektorem artystycznym Narodowego Kościoła Portugalskiego w Rzymie. W roku 2010 w Rzymie, artysta wykonał wszystkie utwory organowe Jana Sebastiana Bacha.

LINDSAY DAVIDSON studiował w Reid School of Music na Uniwersytecie w Edynburgu. W historii gry na dudach jest pierwszą osobą na świecie, która ukończyła studia muzyczne w tym kierunku. Program studiów został specjalnie stworzony dla niego. Ukończył również studia podyplomowe na wydziale kompozycji i komputerowej syntezy dźwięku. W 2007 roku uzyskał doktorat w dziedzinie kompozycji. Rozwinął szeroką działalność pedagogiczną i koncertową prowadząc wiele zespołów oraz zakładając szkołę muzyczną, w której wprowadził nowy program i system nauki gry na dudach. Szkoła ta otwarła filie w USA i Australii. Wygrał wiele nagród w konkursach solowych oraz zespołowych. Jednak najważniejszym elementem jego działalności jest komponowanie utworów na dudy i tworzenie takiego repertuaru dla wykonawców, który znalazłby swoje miejsce w tradycji muzyki klasycznej. Lindsay jako kompozytor i wykonawca współpracował i koncertował z wieloma orkiestrami i dyrygentami zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i w Polsce: The Royal Scottish National Orchestra, Scottish Chamber Orchestra, z Orkiestrą Kameralną Amadeus (z Agnieszką Duczmal), Jerzym Maksymiukiem, Krzesimirem Dębskim i Janem Jazownikiem; w latach 2000-2002 był solistą Leopolis Chamber Orchestra ze Lwowa. Występował w wielu krajach Europy, w Australii i USA i Wenezueli. Od 1992 roku Lindsay Davidson nosi honorowy tytuł "Clan Piper" (Dudziarza Klanowego), a w latach 1987-2001 był "Town Piper to Linlithgow" czyli honorowym dudziarzem swojego rodzinnego miasta Linlithgow. W 2003 wydał CD zawierającą utwory na dudy z orkiestrą "Philharmonic Bagpipes", w 2007 CD "Celtic Triangle" z utworami na sopran, dudy i harfę.

CALINE MALNOURY urodziła się w Lyonie w rodzinie artystów i muzyków. Po ukończeniu studiów muzycznych, za swoją grę na organach, została nagrodzona kilkoma nagrodami przez konserwatoria w Lyonie, Grenoble i Paryżu. Uczyła się u Marie-Claire Alain, Louis Robilliard i Pierre Perdigon.W ramach swoich studiów licencjackich i magisterskich dokonała ważnych opracowań na temat kompozytorów lyońskich. Eklektyczne upodobania pozwalają jej brać czynny udział w życiu nie tylko muzycznym, ale i społecznym: programach radiowych (France Musique, France Culture), konferencjach, działalności popularyzatorskiej. Była organistką w katedrze w Dijon, później - została oddelegowana do bazyliki Fourvière w Lyonie. Występowała z licznymi recitalami we Francji i za granicą oraz była zapraszana na międzynarodowe festiwale w: Notre Dame w Paryżu, katedrze w Dijon, Saint Antoine l'Abbaye, a także na Międzynarodowy Festiwal w Varennie we Włoszech, Międzynarodowy Festiwal dawnej muzyki organowej w Valère (Sion, Szwajcaria), Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej w Gdańsku-Oliwie (z okazji tysiąclecia miasta Gdańska). Występowała także w Niemczech, Hiszpanii, Belgii, Danii.

KRZYSZTOF KIT urodził w 1974 w Bydgoszczy. Edukację muzyczną rozpoczął w 1981 roku w Zespole Szkół Muzycznych I i II stopnia im. Artura Rubinsteina w Bydgoszczy. Szkołę ukończył w 1993 egzaminem dyplomowym z oceną bardzo dobrą. Następnie rozpoczął studia na wydziale instrumentalnym bydgoskiej AM im. Feliksa Nowowiejskiego w klasie oboju Krzysztofa Wroniszewskiego. Indywidualny tok studiów pozwolił mu na rozpoczęcie w roku 1996 pracy w Polskiej Orkiestrze Radiowej, w której pracuje na stanowisku pierwszego oboisty i solisty do dziś.

W latach 1996 - 2005 stale współpracował z Polską Filharmonią Kameralną w Sopocie na stanowisku pierwszego oboisty. Od roku 2002 oboista w złożonym z solistów Polskiej Orkiestry Radiowej kwintecie dętym „Tempo Prima”. Współpracował również jako muzyk doangażowany z takimi orkiestrami jak: Concerto Avenna, Sinfonia Varsovia, Nowa Orkiestra Kameralna i wiele innych. Dokonał dziesiątek nagrań płytowych. Nagrał muzykę do wielu filmów i reklam. Wykonywał partię oboju w prawie wszystkich nagraniach muzyki filmowej Jana A. P. Kaczmarka realizowanych w Polsce.

CHRISTIAN TARABBIA Urodził się w 1981 roku, studiował grę na organach i kompozycję organową w Akademii Muzycznej Cantelli w Novara pod kierunkiem Giancarlo Bardelli, a następnie specjalizował się w muzyce dawnej i barokowej w Międzynarodowym Instytucie Muzyki Dawnej w Mediolanie w klasie organów wybitnego artysty i pedagoga Lorenzo Ghielmi. Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez L.F. Tagliaviniego, P.D. Perettiego, J.C. Zehndera i L. Lohmanna. Od 2002 roku jest organistą w Collegiata di Santa Maria w Aronie. W 2005 roku założył Stowarzyszenie Kulturalne "Sonata Organi", którego jest prezesem. Jest także dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Organowego, który co roku odbywa się w Aronie, a także Wojewódzkiego Sezonu Organowego "Concerti d'organo sul territorio della Provincia di Novara". Koncertował we Włoszech, Niemczech, Hiszpanii, Francji, Polsce i Szwajcarii. Rokrocznie jako organista towarzyszy pielgryzmom z diecezji Novara w ich pielgrzymce do Sakturamium Matki Boskiej z Lourdes. W 2011 roku zagrał ostatnią Mszę roku w kościele Narodzenia Pańskiego w Betlejem, a w 2013 roku odbył turnee po Australii. Ostatnio nagrał płytę z muzyką filmową na flet i organy z flecistą Lucą Magni.

LUCA MAGNI Klasę fletu w Instytucie Muzycznym "P. Mascagni" w Livorno w 1991 roku, pod kierunkiem maestro Nicola Mazzanti. Uczęszczał na kursy specjalizacyjne prowadzone m.in. przez M. Ancillottiego, R. Fabbricianiego, M. Contiego, M. Marasco, P. Wavre i M. Larrieux. Występował we Włoszech, Francji, Austrii, Niemczech, Szwecji, Danii, Japonii i USA. Od 1996 roku jest czynnie zaangażowany w projekty rozwijające dziedzictwa kulturowe Toskanii. W 1999 roku nagrał płytę z muzyką współczesnych i dawnych toskańskich kompozytorów. We wrześniu 2000 roku poprowadził kurs mistrzowski z literatury barokowej Toskanii w Danii oraz w Sankt Petersburgu. Jest promotorem partnerstwa kulturalnego, zarówno na szczeblu krajowym, jak i międzynarodowym (Istituto Musicale Europeo di Firenze, Città di Arezzo, Ass.Organistica Picena w Ascoli Piceno, EURARTE, Associazione Musicale Aquilana, Accademia Valdarnese, Associazione di Musica Signa, Accademia di Organo di Pistoia).Jest przewodniczącym stowarzyszenia Musica Temporis, a od 2002 roku dyrektorem artystycznym Ensemble Orchestral "G. Rospigliosi" w Pistoi. Od grudnia 2004 roku jest dyrektorem Szkoły Muzycznej "Domenico Scarlatti" w Montale.

 www.filharmonia.gda.pl

opal copy