Previous następna
Nr 5/2012 ...
Nr 4/2012 ...
Nr 3/2012 ...
Nr 1-2/2012 ...
nr 12/2011 ...
Nr 11/2011 ...
Nr 8-10 ...
Nr 7/2011 ...
Nr 6/2011 ...
Nr 5/2011 ...
Nr 3-4/2011 ...
Nr 1-2/2011 ...
Nr 9/2010 ...
Nr 7-8/2010 ...
Nr 6/2010 ...
Nr 5/2010 ...
Nr 3-4/2010 ...
Nr 1-2/2010 ...
Nr 12/2009 ...
Nr 11/2009 ...
Nr 10/2009 ...
Nr 9/2009 ...
Nr 7-8/2009 ...
Nr 6/2009 ...
Nr 5/2009 ...
NR 3/2009 ...
Nr 2/2009 ...
Nr 1/2009 ...

Twórca Angry Birds innowatorem edukacji w Gdańsku!

Już 18 listopada, po raz pierwszy w Gdańsku, twórca gry Angry Birds, PeterVesterbacka wystąpi w roli innowatora edukacji. Znany jako „Potężny Orzeł” („Mighty Eagle”), założyciel fińskiej firmy Rovio, opowie o idei synergii nauki i zabawy, a także wpływie oraz sposobach wykorzystania zjawiska zw. Fun Learning w kształtowaniu edukacji, która wspiera kreatywność. Obok niego, podczas pierwszej edycji międzynarodowej konferencji BeZee poświęconej innowacyjnym trendom w nauczaniu, wystąpią m.in.: Derry Hannam, Pär Andler, Lauri Järvilehto, Enrique Perez czy Natalia Hatalska.

 

1

 

alt

 

– Edukacja to często zbiór dawno przebrzmiałych mądrości, które powstały w oderwaniu od dzisiejszej wiedzy i realiów. Podczas BeZee będziemy rozmawiać i nauczać, jak się uczyć; jak podsycać w uczniach głód edukacyjny i sprawiać, że sami chętnie karmią się nowymi informacjami; jak wychodzić z ławki wciąż pozostając w szkole oraz jak podążać i adaptować zmiany zamiast je odrzucać – mówi Kinga Kuczyńska, koordynatorska konferencji BeZee z ramienia Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER, który wspólnie z Miastem Gdańsk odpowiada za organizację wydarzenia.

To pierwsza tego typu konferencja kierowana zarówno do edukatorów, nauczycieli czy coachów, ale i do startupów reprezentujących innowacyjne rozwiązania wspierające naukę oraz do młodych przedstawicieli Generacji Z, którym poświęcono jeden z bloków konferencji. Oprócz odpowiedzi na pytanie, jak projektować edukację, która odpowiada potrzebom nowego pokolenia, uczestnicy spotkania dowiedzą się, jak wykorzystanie zabawy w nauce wpływa na budowanie kreatywności i zaangażowania (blog Fun Learning) oraz czym jest gamifikacja i jak dzięki wykorzystaniu mechanizmów gier motywować uczniów. Oprócz wystąpień znanych ekspertów z Polski i zagranicy, wszystkie osoby przybyłe na wydarzenie będą mogły wcielić się na chwilę w uczniów, by zaznajomić się z mediami społecznościowymi i wykorzystać je również podczas zajęć. Konferencję zamknie debata, m.in. z udziałem Derry’ego Hannama reprezentującego Uniwersytet Londyński.

Wydarzenie, które odbędzie się 18 listopada w Europejskim Centrum Solidarności, poprowadzi Piotr Bucki. Zapisy, dokonywane na stronie: www.BeZee.pl, już trwają. Koszt udziału w konferencji to 79 zł przy zakupie do 15 listopada. Na zniżkę (20 proc.) mogą też liczyć szkoły, z ramienia których zjawi się trzech i więcej nauczycieli.

Wydarzeniu towarzyszą bezpłatne warsztaty przygotowujące do wykorzystania systemów klocków LEGO® Education na zajęciach, na które obowiązuje osobna rejestracja: http://bezee-warsztatylego.evenea.pl.  

 

Program konferencji BeZee

08:00-09:00 – Rejestracja

09:00-09:30 – Otwarcie konferencji

       Przedstawiciel Miasta Gdańsk

       Katarzyna Hall / Stowarzyszenie Dobra Edukacja

09:30-10:40 – Generacja Z: Komunikacja i Media Społecznościowe

       Natalia Hatalska / hatalska.com – O różnicach pokoleniowych

       Daria Maczukin / Personal PR – Snapchat w szkolnej ławce, czyli edukacja inaczej

       Daniel Biegaj i Agnieszka Stelmaszczyk / Fenomem – Generacja Z i komunikacja INSTANT

10:40-11:00 – Przerwa kawowa

11:00-12:35 – Fun Learning

  Peter Vesterbacka / Rovio / Angry Birds

  Pär Andler / Fun Academy – Startup Rovio – Nauczyciele i cyfrowa rewolucja Fun Learning

  Lauri Järvilehto / University of Jyväskylä – Przyszłość nauczania zaczyna się tutaj

  Artur Dyro / Learnetic – 25 lat ICT w edukacji, czyli czy fun learning naprawdę istnieje

12:35-12:50 – Prezentacje startupów edukacyjnych

12:50-13:30 – Lunch

13:30-14:40 – Gamifikacja

  Enrique Perez / Gamification Lab – Gamifikacja jako narzędzie eksperesji, dialogu i zrozumienia

  Joanna Mytnik-Ejsmont i Wojciech Glac / Uniwersytet Gdański – Grywalizacja. Lubię to!

 Jacek Siadkowski / Fundacja HighLight – Jak gamifikacja może zmienić świat?/ Szanse i zagrożenia zgamifikowanego społeczeństwa

14:40-15:10 – Zakończenie prelekcji

  Derry Hannam / University of London – Uczestnictwo, kreatywność i uczenie się czy reglamentacja, strach przed porażką i depresja. Czego naprawdę chcemy od naszych szkół?

15:10-16:30 – Debata: Jak być (z) „Z”?


Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER to tętniący życiem i pomysłami hub, dzięki któremu startupy nabierają rozpędu, a młode, energiczne pokolenie uczy się, co oznacza bycie przedsiębiorczym. STARTER organizuje i współtworzy najważniejsze wydarzenia na światowej scenie startupowej, a także eventy i spotkania dedykowane nowoczesnej edukacji. STARTER to społeczność tysięcy ludzi i ekspertów z całego świata. Dołącz do nas! STARTER został wybudowany przez Miasto Gdańsk. Więcej informacji: www.inkubatorstarter.pl.

opal copy